• サイトマップ
  • 携帯サイト
  • English
  • 中文
  • 한글

文字の大きさ・色合い変更

  • 音声読み上げ
  • ふりがな表示

お問い合わせ・ご意見 inquiry/Opinion

  • トップページ
  • 暮らし・手続き
  • 防災・生活安全
  • 健康・福祉
  • 子ども・家庭・教育
  • 環境・まちづくり
  • 産業・文化・観光
  • 区政情報
  • 子ども・子育て
  • 高齢者・介護
  • 障害者

現在のページ:トップページ > 区政情報 > 各種広報媒体・報道資料 > 広報紙 > Minato Monthly > Minato Monthly, August 2019 > Daily Life Information Assistance Using AI Chat | Minato Monthly, August 2019

ここから本文です。

更新日:2019年8月1日

Daily Life Information Assistance Using AI Chat

“Daily Life Information Assistance Service Using AI Chat”, which answers inquiries related to daily life and city administration, has been started. It will automatically answer the registered frequently asked questions; in chat style in both English and Easy Japanese. By using Facebook Messenger, users can receive replies from anywhere and anytime.

Contents available for inquiries

Disaster preparedness, Waste disposal rules, Public schools, Childrearing, International/Culture events.
AI analyzes users’ questions and replies. The more questions users ask AI, the smarter AI becomes. AI will be able to answer the questions it could not answer in the past. Please ask AI as many questions as you can.
URL: https://m.facebook.com/city.minato.mib/(External Link)

AI chat

 


Inquiries

Global Community Planning Subsection

Tel: 03-3578-2046

よくある質問

「よくある質問コンテンツ」をご活用ください。 よくある質問入り口